INFORMATII GENERALE
Grupurile de Acțiune Locala joaca un rol esențial în stimularea dezvoltarii locale prin intermediul abordarii LEADER, care se bazeaza pe urmatoarele principii:
1. Abordare participativa - implicarea activa a comunitații locale în toate etapele procesului de dezvoltare;
2. Inovație și adaptabilitate - promovarea unor soluții inovatoare care sa raspunda nevoilor specifice ale fiecarei comunitați;
3. Cooperare și parteneriat - întarirea relațiilor de colaborare între diferite entitați pentru atingerea obiectivelor comune.
Pentru implementarea eficienta a SDL, realizarea obiectivelor propuse și atingerea indicatorilor previzionați, în acord cu principiile mai sus menționate, GAL-urile beneficiaza de sprijin pentru costurile de funcționare și animare.
Activitatea de implementare a SDL se bazeaza în principal pe urmatoarele funcții administrative ale Grupurilor de Acțiune Locala:
consolidarea capacitații actorilor locali de a dezvolta și implementa operațiuni, inclusiv consilierea acestora;
realizarea de activitați de animare/promovare în teritoriu;
elaborarea unei proceduri și a unor criterii de selecție nediscriminatorii și transparente, care sa evite conflictele de interese și sa garanteze ca niciun grup individual de interese nu controleaza deciziile de selecție;
pregatirea și publicarea apelurilor de selecție, în conformitate cu SDL aprobata;
evaluarea cererilor de finanțare depuse;
stabilirea cuantumului sprijinului, selectarea proiectelor și transmiterea acestora catre AFIR/MIPE;
verificarea menținerii criteriilor de eligibilitate specifice și a criteriilor de selecție ale proiectelor depuse la GAL atât la momentul solicitarilor beneficiarilor de modificare/prelungire a contractelor de finanțare cât și la fiecare cerere de plata;
verificarea cererilor de plata depuse (conformitate);
avizarea/neavizarea modificarilor solicitate de beneficiari în perioada de implementare a proiectelor selectate (prelungirea contractelor de finanțare);
monitorizarea progreselor înregistrate în direcția atingerii obiectivelor strategiei;
evaluarea implementarii strategiei;
întocmirea raportarilor solicitate în scopul monitorizarii implementarii SDL;
îndeplinirea atribuțiilor specifice domeniilor: financiar, contabilitate, juridic, resurse umane etc.